Algemene Ledenvergadering 2020

Zoals iedereen weet wordt er elk jaar in de eerste week van oktober een Algemene Ledenvergadering (ALV) georganiseerd voor alle leden van onze club. Dit jaar dus op dinsdag 6 oktober. Tijdens een ALV staan een aantal zaken centraal die we als vereniging met elkaar door moeten nemen. We leven op dit moment in tijden waarin het coronavirus zorgt voor de nodige beperkingen. Voor het bestuur was het dan ook een puzzel om te kijken wat er wel en niet mogelijk is dit jaar in het organiseren van de ALV.

Voorzitter Sara Nijenhuis: “Tot onze grote spijt moet onze ALV dit jaar helaas op aangepaste vorm plaatsvinden.  We hopen in de aangepaste vorm met elkaar toch nog een goede invulling te kunnen geven aan onze ALV. Volgend jaar hopen wij weer iedereen te mogen ontvangen in Het Paviljoen!”

ALV ten tijde van corona
In dit bericht delen we de wijze waarop de ALV toch doorgang kan vinden, maar in een beperkte vorm.

Sara Nijenhuis: “We hebben met elkaar veel gepraat over alle mogelijke opties en de wensen die er ook zijn. Tijdens een ALV wil je iedereen namelijk tegemoetkomen en tegelijkertijd hebben we nu eenmaal te maken met alle geldende richtlijnen. Het Paviljoen mogen we bijvoorbeeld niet openstellen voor meer dan circa 40 personen en in het belang van ieders gezondheid houden we 1,5 meter afstand tot elkaar. Met dit in het achterhoofd hebben we met elkaar besloten om te gaan voor een ALV die deels fysiek plaatsvindt en een aantal onderdelen die digitaal gedeeld wordt met de leden.”

De Algemene Ledenvergadering gaat door, maar in aangepaste en beperkte vorm.
Lees onderaan dit bericht wie er welkom zijn en op welke wijze jij je dient aan te melden indien jij de afgevaardigde bent.

De thema’s
Eén van de belangrijke zaken die besproken wordt tijdens de ALV is de financiële jaarrekening, waarbij we met elkaar stilstaan hoe goed het met ons als vereniging gaat en of we op basis daarvan plannen kunnen blijven maken voor de nabije toekomst. Uiteraard staat een ALV ook in het teken van onze jubilarissen en de vrijwilligers van het jaar. Daarnaast is het ook het moment om stil te staan bij de aanstaande bestuurswisselingen. Bovendien staan we stil bij de verschillende afdelingen en commissies die actief zijn binnen de club, waarin we horen hoe het jaar is gegaan en waar we met z’n allen naar uit mogen kijken: dromen, wensen, plannen en ambities waarmaken samen.

Voorzitter Sara Nijenhuis: “Naast alle bovenstaande thema’s zijn er ook zaken die een vereniging raken als het gaat om leden. Waar het even niet zo goed gaat of daar waar ziekte of rouw de boventoon voeren, dan is de vereniging er ook. Helaas zien we dat door corona die rol steeds lastiger wordt. De gezelligheid moet als het ware georganiseerd worden om het juiste te blijven en kunnen doen. In de afgelopen maanden is het ook mij niet makkelijke afgegaan om te melden en sturen op alle maatregelen en restricties wie hebben na te leven als vereniging. Hierin stond één ding bovenaan: doen wat je moet doen en er met elkaar voor zorgen dat de poort openblijft. Er zijn immers zoveel leden, gezinnen en buurtbewoners die genieten van de ontmoeting op het park en veel belang hebben bij alles wat een vereniging biedt; van een luisterend oor tot het trappen tegen de bal en van het kopje thee en koffie samen tot aan het biertje en het samenzijn op het terras.

ALV in de praktijk
De feestelijkheden die doorgaans horen bij een ALV vinden niet plaats op 6 oktober. De huldiging van de jubilarissen en de uitreiking van onze prijzen voor vrijwilligers verplaatsen we naar de Nieuwjaarsreceptie op 2 januari. Alle overige thema’s komen wel aan de orde.

De jaarrekening en de notulen van de ALV 2019 liggen inmiddels ter inzage in de bestuurskamer. Hier kan per e-mail op gereageerd worden richting de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Digitaal delen wij, het weekend voorafgaan aan de ALV, de volgende zaken met de leden: de bestuurswisselingen, de jaarverslagen van de verschillende afdelingen en de namen van de jubilarissen.

Tijdens de ALV nodigen wij afgevaardigden uit om de ALV bij te wonen. Naast de erevoorzitter en de ereleden zijn er per afdeling twee leden welkom op dinsdag 6 oktober van 19:30 tot 21:00 uur. Iedere afdeling stemt onderling af wie er aanwezig is in Het Paviljoen voor het bijwonen van de ALV. Tot aan 21:00 uur is Het Paviljoen gesloten voor anderen en vindt de ALV in ‘besloten zetting’ plaats. Na 21:00 uur gaat Het Paviljoen weer open voor de teams die deze avond trainen. Op deze wijze kunnen wij de coronamaatregelen naleven en toch een fysieke ALV organiseren.

De afdelingen
Voor de volledigheid even alle afdelingen op een rij: Stichting Vrienden van de G, jeugdafdeling onderbouw t/m bovenbouw, senioren zaterdag, senioren zondag, vrouwenvoetbal, beheer kleedkamergebouw, medewerkers van Het Paviljoen, Stichting Rigtersbleek Beheer, Stichting Rigtersbleek Sponsoring, Bleek Ondernemers Sociëteit, Trimclub Rigtersbleek en voetbalstaf (trainers, leiders etc.).

Aanmeldingen per afdelingen dienen per e-mail gestuurd te worden naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor zondag 4 oktober

We hopen op deze wijze met elkaar toch nog een goede invulling te kunnen geven aan onze ALV van dit jaar.

Hartelijke groet,

Voorzitter Sara Nijenhuis
namens het bestuur van v.v. Rigtersbleek

Ontmoetingspark v.v. Rigtersbleek
G.J. van Heekstraat 15
7521 EB Enschede

communicatie@rigtersbleek.nl
wedstrijdsecretaris
T. 053 - 435 92 39

Het Paviljoen
Maandag t/m vrijdag | 08.00 – 24.00 uur
Zaterdag | 08.00 – 22.00 uur
Zondag | 08.00 – 20.00 uur

Lunchroom
Maandag t/m vrijdag | 11.00 – 19.00 uur
Zaterdag & zondag | 08.00 – 19.00 uur

Eetcafé
Maandag t/m vrijdag | 17.00 – 19.00 uur
Zaterdag & zondag | Gesloten

pointersmalldiap.png
Route
VRAGEN OF OPMERKINGEN?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact op.

Contactformulier Contact

Ontmoetingspark
v.v. Rigtersbleek
G.J. van Heekstraat 15
7521 EB Enschede

communicatie@rigtersbleek.nl
Wedstrijdsecretaris
T. 053 - 435 92 39

pointersmall.png

Het Paviljoen
Maandag t/m vrijdag | 08.00 – 24.00 uur
Zaterdag | 08.00 – 22.00 uur
Zondag | 08.00 – 20.00 uur

Lunchroom
Maandag t/m vrijdag | 11.00 – 19.00 uur
Zaterdag / Zondag | 08.00 – 19.00 uur

Eetcafé
Maandag t/m vrijdag | 17.00 – 19.00 uur
Zaterdag / Zondag | Gesloten

VRAGEN OF OPMERKINGEN?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact op.

Contactformulier Contact